November 10, 2008

Łukasz Gorczyca Raster - Bon Appetit

„Gorczyca pokazuje więc nie tyle współczesne, co zupełnie klasyczne figury (wymieniam w zgodzie z kolejnością powyżej): artysty zaangażowanego, ironisty o duszy poety, artysty zanurzonego w sztuce, prześmiewcy, a obecnie dekonstruktora, oraz modernistycznego estety. Dodajmy, że według kuratora „gest w najbardziej oczywisty sposób kojarzy się z dłońmi, praca – również artysty – z zajętymi rękoma”. Więc artyści wybrani przez Gorczycę podają, trzymają, niosą, układają, wręczają. Jednak ekspozycję flankuje kotara, czyli obowiązkowe (?) ponowoczesne mrugnięcie okiem. I wszystko pięknie, tylko warto by jeszcze zapytać, po co Gorczyca to wszystko pokazał i co z tej stosunkowo oczywistej wyliczanki wynika?”
„O co chodzi więc w Pochodzie sztuki? Mimo wszystko chyba nie tylko o to, że Łukaszowi Gorczycy spodobała się pewna – ujmująca zaiste – pocztówka, a Galeria Pies zaprosiła go akurat do zorganizowania wystawy. Raczej o to, że jeżeli pochód, to już nie tylko z artystami, ale również z kuratorami, których kiedyś nie było, a dziś pociągają za sznurki z figlarną miną – skryci za kotarą. Bo „Pochód sztuki” to nic innego jak kuratorska sztuka dla sztuki.”
(Krytykant.pl / KURATORSKA SZTUKA DLA SZTUKI / BANASIAK/8.11.2008)

kultura.wp.pl/title,Bon-Appetit,wid,1056(…).html

Krasnal Hałabała "Bon Appetit / z cyklu Whielcy Polacy – Łukasz Gorczyca Galeria Raster, Dawid Radziszewski Galeria Pies". 2008. Akryl na płótnie, 50 x 60 cm

No comments:

Post a Comment