November 4, 2010

Relacja z operacji „GDZIE JEST KRASNAL”

.

Dziennikarz Radia Affera jako pierwszy odnajduje Krasnala na wernisażu, nadaje na antenie jedyny wywiad na żywo.


Relacja z operacji „GDZIE JEST KRASNAL”:

Kiedy postanowiłeś zniknąć?
- W necie napisaliśmy: "Czerwony Krasnal na wernisażu "The Year We Made Contact" (2010) w godzinach 17-19 będzie niewidzialny". Naprawdę fajny performance to jest jak ludzie chodzą po galerii i szukają krasnoludka.

Jak zniknąłeś? Nie przyszedłeś?
- Przyszedłem, byłem ubrany normalnie, na szaro, to był kamuflaż. Wiedziałem, że uwaga skupi się wokół obrazu „Red Dwarf”, więc stanąłem gdzie indziej, a po dwóch godzinach poszedłem tam, gdzie wszyscy czekali. Nie było tłumów, tylko ludzie ze świata krasnali, bo tylko ci byli w stanie mnie zobaczyć.

I co?
- I nic. Pierwszą osobą, którą powitałem radośnie, jako że już byłem widzialny, był
Krasnal Bansky i grupa przyjaciół z lasu. Poszliśmy oglądać rzeczy widzialne, czyli wystawę. To była cicha akcja, wielu ludzi nie jarzyło, o co chodzi z tą niewidzialnością. Niektórzy dalej mnie nie widzieli.
W Browarze czułem się wspaniale wolny, byłem po dwuletniej znajomości z Uklańskim, nie tak jak wcześniej, kiedy za grosze sprzedawałem obrazy na allegro.



Od lewej: Grupa The Krasnals, Grażyna Kulczyk, Piotr Uklański. W Nowojorskiej klubowej, zamglonej atmosferze.


Piotr Uklański, The Krasnals

.
"The Year We Made Contact. 2010" "Czerwony Karzeł / Red Dwarf" Piotr Uklański - The Krasnals - Tadeusz Kantor

Art Station Foundation
Poznań

4 listopada 2010 - 21 stycznia 2011

No comments:

Post a Comment