Polecamy zabawny tekścik na blogu Rastra:
http://rastergallery.blogspot.com/2010/11/apogeum-nowa-amnezja-2010.html
"...Praca znajduje się nawet w kolekcjach muzealnych w Polsce, jeśli ktoś woli wypożyczać z instytucji niż bezpośrednio od artysty lub jego galerii. Czy to jednak w wyniku nowej polityki regionalnej czy wyjątkowej nieśmiałości kuratora, zdecydowano się na wypożyczenie jedynej dostępnej pracy Libery z nieodległej Bydgoszczy. Nie będzie żadnego zdjęcia na osłodę tego wpisu. Dla złych praktyk kuratorskich nie ma taryfy ulgowej! (Komentarza artysty do tej sprawy nie mogę tu niestety przytoczyć - jest nie do końca cenzuralny)..."
A my zaś jak najbardziej dla osłody właśnie zdjęcia damy nieco dalej. Nie można zacytować Libery?! Hardkorowego rewolucjonisty, zagorzałego buntownika, awangardowego punka walczącego przeciwko władzy?! A co, nie można zacytować że powiedział chuj, kurwa, czy pizda? Chyba jednak udało się Rockefellerowi wyrwać wam jaja z korzeniami sięgającymi aż po same gardła i wywracając je na lewą stronę przez odbyt!
A teraz niby tak bardziej merytorycznie, tylko 2 drobne przykładziki z przeogromnej listy 'złych praktyk kuratorskich':
np. "I could live in Africa" - Michał Woliński i historyjka z obrazem Woźniaka, na czele z Mytkowską która nigdy nic nie wie.
I jeszcze jedna taka zupełnie wiejska wystawa w stodole pod szyldem 'galeria pies' kuratorowana przez Łukasza Gorczycę "Pochód sztuki". Za Jakubem Banasiakiem:
"artyści wybrani przez Gorczycę podają, trzymają, niosą, układają, wręczają..."
A oto wyżej obiecane obrazki wszystkim już bardzo dobrze znane.
...dobra praktyka kuratorska:
Krasnal Hałabała "Bon Appetit / z cyklu Whielcy Polacy – Łukasz Gorczyca Galeria Raster, Dawid Radziszewski Galeria Pies". 2008. Akryl na płótnie, 50 x 60 cm
The Krasnals. Whielki Krasnal "Joanna Mytkowska - I could live in Africa – This Is What I Want To Hold In My Hands / Monkey with white banana – z serii Animal Planet, Whielcy Polacy i Whielcy Dyktatorzy". 2010. Olej na płótnie. 55 x 46 cm
http://rastergallery.blogspot.com/2010/11/apogeum-nowa-amnezja-2010.html
"...Praca znajduje się nawet w kolekcjach muzealnych w Polsce, jeśli ktoś woli wypożyczać z instytucji niż bezpośrednio od artysty lub jego galerii. Czy to jednak w wyniku nowej polityki regionalnej czy wyjątkowej nieśmiałości kuratora, zdecydowano się na wypożyczenie jedynej dostępnej pracy Libery z nieodległej Bydgoszczy. Nie będzie żadnego zdjęcia na osłodę tego wpisu. Dla złych praktyk kuratorskich nie ma taryfy ulgowej! (Komentarza artysty do tej sprawy nie mogę tu niestety przytoczyć - jest nie do końca cenzuralny)..."
A my zaś jak najbardziej dla osłody właśnie zdjęcia damy nieco dalej. Nie można zacytować Libery?! Hardkorowego rewolucjonisty, zagorzałego buntownika, awangardowego punka walczącego przeciwko władzy?! A co, nie można zacytować że powiedział chuj, kurwa, czy pizda? Chyba jednak udało się Rockefellerowi wyrwać wam jaja z korzeniami sięgającymi aż po same gardła i wywracając je na lewą stronę przez odbyt!
A teraz niby tak bardziej merytorycznie, tylko 2 drobne przykładziki z przeogromnej listy 'złych praktyk kuratorskich':
np. "I could live in Africa" - Michał Woliński i historyjka z obrazem Woźniaka, na czele z Mytkowską która nigdy nic nie wie.
I jeszcze jedna taka zupełnie wiejska wystawa w stodole pod szyldem 'galeria pies' kuratorowana przez Łukasza Gorczycę "Pochód sztuki". Za Jakubem Banasiakiem:
"artyści wybrani przez Gorczycę podają, trzymają, niosą, układają, wręczają..."
A oto wyżej obiecane obrazki wszystkim już bardzo dobrze znane.
...dobra praktyka kuratorska:
Krasnal Hałabała "Bon Appetit / z cyklu Whielcy Polacy – Łukasz Gorczyca Galeria Raster, Dawid Radziszewski Galeria Pies". 2008. Akryl na płótnie, 50 x 60 cm
The Krasnals. Whielki Krasnal "Joanna Mytkowska - I could live in Africa – This Is What I Want To Hold In My Hands / Monkey with white banana – z serii Animal Planet, Whielcy Polacy i Whielcy Dyktatorzy". 2010. Olej na płótnie. 55 x 46 cm
No comments:
Post a Comment